Indická klasická hudba zná dvě základní větve - severoindickou (hindustánskou) a jihoindickou (karnatickou). Duo se věnuje ortodoxní hindustánské hudbě. Kořeny indické klasiky najdeme už ve starověku, do podoby, v jaké je prezentována na dnešních koncertních pódiích, se začínala formovat ve středověku. Stala se dvorní hudbou severoindických aristokratických sídel, později péči o ni převzal indický stát.
Hindustánská klasická hudba je žánrem artificiálním na rozdíl od indické hudby lidové nebo populární. Opírá se o sofistikovaný a propracovaný systém melodických a rytmických pravidel, v jehož rámci se komponované části přednesu střídají s improvizacemi. Melodickou strukturu, pravidla týkající se užívání tónů, mikrotónů a ornamentů určuje rága (je jich známo několik set), rytmická struktura je dána tálou. Každá rága vystihuje jinou náladu, rozpoložení mysli (rasa), a úkolem hudebníků je předat tento emotivní náboj posluchačům.
Své koncerty hudebníci doplňují výkladem a přiblížením indické klasické hudby evropskému publiku.
Esrádž je tradiční indický smyčcový nástroj. Má devatenáct strun, z toho čtyři hlavní, a dvě oktávy strun rezonančních, laděných podle zvolené stupnice..
Tabla sestávají ze dvou bubnů: pravý daján je zpravidla laděný do tóniky, levý baján je basový.
Vystudovala klasické housle u prof. Pražské konzervatoře Gity Morenové, hrála v komorním smyčcovém orchestru. V severoindické klasické hudbě se vzdělávala pod vedením houslisty a muzikologa prof. Dr. Smarajita Chakravortyho, v Indii studovala ve Váránasí u Dr. V. Balaji, zpěváka a houslisty, profesora Benaras Hindu University, a u Dr. Jibendry Narayana Goswami (1. cena v celoindické soutěži ve hře na sitár, Sangeet Academy 1995). Na esrádž hraje od roku 1990. Spolu s dalšími hudebníky vydala několik alb, z nichž některá byla využita jako filmová hudba, např. k třídílnému filmu Igora Chauna "Cesta do Indie". Účinkovala na mnoha festivalech (např. Boskovice, Alternativa (divadlo Archa), Febiofest, Jeden svět, Hudební večery ve Španělské synagoze, Loď tajemství bratří Formanů apod., také v Polsku, na Slovensku, v Německu a (se skupinou Damaru) na mezinárodním hudebním festivalu v italské Ferraře. Spolupracuje s tablisty Fabricem Michelem, Rahulem Pophali, Yatzivem Caspi, nejčastěji hraje s doprovodem tabel Tomáše Reindla. Podílela se na společných projektech s kanadským sitáristou a hráčem na rágmakámtár Edwardem Powellem a houslistou Lukášem Kutou a řadou jiných hudebníků. Spolu s indickými mistry (Dr. J. N. Goswami – sitár, Mani Shankar Tripathi – tabla) vystoupila mimo jiné na Mezinárodním operním festivalu Smetanova Litomyšl, v rámci FOK v kostele sv. Šimona a Judy. Koncertuje s programem severoindických rág, přednáší o indické hudbě (HAMU, JAMU,). Album indických rág, které nahrála s Tomášem Reindlem, bylo oceněno časopisem Harmonie nejvyšším počtem bodů. Na stanici Vltava v Českém rozhlase připravovala patnáct let pravidelné noční pořady s indickou klasickou hudbou.
je hudební skladatel, multi-instrumentalista a hráč na tabla. Ve své hudbě rád překračuje žánrové bariéry, inspiruje se starými evropskými i mimoevropskými hudebními tradicemi, ve kterých má hudba často extatický, transovní rozměr. Zároveň však využívá i moderní hudební technologie a procesy.
Jako prakticky jediný v ČR se do hloubky zabývá indickou rytmikou a sólovou i doprovodnou hrou na indická tabla, která studoval vedením jednoho z nejvýznamějších současných tablových mistrů Sanju Sahai. Skladbu studoval na pražské HAMU pod vedením Prof. Hanuše Bartoně, vzdělával se ale i na různých kursech, workshopech a soukromých lekcích v Indii, Velké Británii, Itálii a Turecku. Aktivně hraje i na další etnické bicí nástroje (darbuka, riq, rámové bubny, cajon, atd.), didžeridu, středověký dulcimer, klarinet, koncovku, bluesovou harmoniku a řadu dalších nástrojů. Využívá také techniky alikvótního zpěvu, beat-boxu, či indické recitace rytmů. Tomáš Reindl tvoří hudbu bez omezení žánrů, či často právě na pomezí různých žánrů (vážná hudba, jazz, písňová tvorba, world music, tvorba filmové a scénické hudby). Mezi nejvýznamější díla patří skladba UTERO: Concerto for Cello, Tabla and Symphonic Orchestra (2015), či kompletní hudba k baletu Zahrada soch v Divadle opery a baletu v Ústí nad Labem (2010). Vyučuje na Mezinárodní konzervatoři a na Hudební fakultě Akademie múzických umění v Praze, působí často též jako lektor různých hudebních workshopů a seminářů.
Současné projekty a spolupráce např:
Sólový projekt OMNION, trio NAKARA, Amit Chatterjee (India/US), Shahab Tolouie (Írán), Pavel Fajt & Slet bubeníků, Lenka Lichtenberg (Canada), Yair Dalal (Izrael), Anežka Hessová (tanec kathak), Elena Kubičková, Milan Svoboda, orchestry Berg, Prague Modern Young, Musica Florea.